esok 19/11/2011..yewwwwww nak balik kampong..tapi kali ni hanya mama ,qis dan kawan mama tumpang sekali sebab kami sma kampong dan sama2 nak balik attend kenduri kawen mmber ..
.papanya tak balik sebab ada hal..its ok mama paham..kerja papa lagi penting kan?? lain kali kita balik bersama...lagipun mmber mama ada boleh la temankan mama drive tak la sunyi sangat kan...dan mama pon tak risau sangat sebab ada orang boleh tengokkan qis..takot dia duduk tak diam kang...haru mama...
ok doakan perjalanan mama ye besok!!
selamat pergi dan balik
p/s:..balik kampong ooooho ho ho ho ho ho ho ho ho..
balik kampong
11/18/11
11/17/11
harap faham
AS salam..ni bkan cerita lucah atau cerita rogol2 atau cerita bunuh-bunuh ok!!
ni cerita pasai orang yang suka masok jamban tapi tak reti nak FLUSH DAN CUCI BALIK!!!
sebelum dan selepas..sebelum bersih selepas macam haram J....Orang selalunya b4 tak ok after ok..ni terbalik plak b4 ok after cam haram J
dah banyak kali terkena kat aku..tak payah suruh aku cerita keadaan camna..korang just imagine sendiri..mesti selama korang hidup ni mesti pernh terkena kan..tak 2 kali mesti 3kali terkena..ekekekkekekeke..gerammmmm kan!!
eeeeeeeeeeeeeeeyaaqqqqqqqqqqqqqq aku nak SNAP pix bullshit tu eeeeee TAK KOT!!..takot sat lagi tak lalo mkan kang!!....
dasar pengotor la,bauuu..walawee serupa bau loji...camna agak nya kat rumah depa kan..macam mna depa buat kat toilet awam camtu la kot depa buat kat rumah ..hmmmmm wallahhualam....
kang aku letak signboard lagu ni baru rancak
tolong la jaga kebersihan tandas yer...kebersihan mencerminkan keperibadian kita ..betol ka ayat aku!!! betol ka.....hmmm hentam je labusssss
ni cerita pasai orang yang suka masok jamban tapi tak reti nak FLUSH DAN CUCI BALIK!!!
sebelum dan selepas..sebelum bersih selepas macam haram J....Orang selalunya b4 tak ok after ok..ni terbalik plak b4 ok after cam haram J
dah banyak kali terkena kat aku..tak payah suruh aku cerita keadaan camna..korang just imagine sendiri..mesti selama korang hidup ni mesti pernh terkena kan..tak 2 kali mesti 3kali terkena..ekekekkekekeke..gerammmmm kan!!
eeeeeeeeeeeeeeeyaaqqqqqqqqqqqqqq aku nak SNAP pix bullshit tu eeeeee TAK KOT!!..takot sat lagi tak lalo mkan kang!!....
dasar pengotor la,bauuu..walawee serupa bau loji...camna agak nya kat rumah depa kan..macam mna depa buat kat toilet awam camtu la kot depa buat kat rumah ..hmmmmm wallahhualam....
kang aku letak signboard lagu ni baru rancak
![]() |
| paham ker tidak!!! |
![]() |
| ko paham ke tidak |
tolong la jaga kebersihan tandas yer...kebersihan mencerminkan keperibadian kita ..betol ka ayat aku!!! betol ka.....hmmm hentam je labusssss
11/16/11
gagap...kalau korang ada petua minta share sangat!!!
gagap hmmmmmmmm!!!
sekarang umur qis dah 2 tahun lebih dan petah bercakap..tapi yang amat merunsingkan aku sekarang ni..kekadang tu bila dia nak cakap sesuatu perkataan
for example
mama::mama qis nama apa????
qis :::mama mama mama mama nama khai
aku tak tau la first word tu dia gagap @ dia tengah befikir nak sebut nama mama dia...tapi tak la teruk sangat..
kalau boleh aku nak elakkan dia becakap cenggitu..takot tabiat melekat sampai kebesar...
ishhhhhh tak shantik la anak mama cakap camtu....kekadang time dia cakap camtu..aku akan tampaq cket dekat pipi bagi dia lancar menyebut apa yang dia ingin cakap.....tu petua orang tua2...kalu aku tampaq mesti dia terus lancar...
ada orang cakap kalu tak bagi gagap ambek surat yang baru2 posmen pos tampaq kat pp..baru tak gagap..hahahhahahahahhaha....macam2 kan...
aku baru perasan sejak 2,3 hari ni..kekadang bebudak ni boleh terikut juga dengan kwan2..sebab dulu tak pernah plak aku dengaq dia cakap gagap...tapi ada la sorang budak kat umah tok qis..dia gagap..hahahahahahaha..wallahualam..
kalau korang ada petua minta share sangat!!!
thanks
sekarang umur qis dah 2 tahun lebih dan petah bercakap..tapi yang amat merunsingkan aku sekarang ni..kekadang tu bila dia nak cakap sesuatu perkataan
for example
mama::mama qis nama apa????
qis :::mama mama mama mama nama khai
aku tak tau la first word tu dia gagap @ dia tengah befikir nak sebut nama mama dia...tapi tak la teruk sangat..
kalau boleh aku nak elakkan dia becakap cenggitu..takot tabiat melekat sampai kebesar...
![]() |
| heyyyyy.....sapa kata aku gagap..aku test mama ja..hahahhahahahhaa!!! |
ada orang cakap kalu tak bagi gagap ambek surat yang baru2 posmen pos tampaq kat pp..baru tak gagap..hahahhahahahahhaha....macam2 kan...
aku baru perasan sejak 2,3 hari ni..kekadang bebudak ni boleh terikut juga dengan kwan2..sebab dulu tak pernah plak aku dengaq dia cakap gagap...tapi ada la sorang budak kat umah tok qis..dia gagap..hahahahahahaha..wallahualam..
kalau korang ada petua minta share sangat!!!
thanks
akhirnya ke jinjang pelamin AMIN
selamat pengantin baru semoga kekal abadi bahagia ke akhir hayat...
untuk kak nor dan abang sham..penantian selama 12 tahun menyulam kaseh bercntan cinton..dari usia muda remaja..baru nak kenai taik ayam udah bercinta ye!!!...hahahahahahaha...naik gunung trun gunung seberang laut..macam2 la rintangan yang depa ni hadapi ..kalu ALLAH kata tu jodoh kamoo..jodoh kamoo juga tau!!
penantian selama ini telah pun berakhir pada 12/11/2011 dengan meriahnya...rasa tersangat terharu tengok depa bersanding dengan muka yang cukup berseri-seri... sekali lagi nak ucap untuk kak nor and abg sham..moga2 ALLAH limpahkan nur kebahagiaan kepada kehidupan yang bakal kak nor and abg sham tempuhi bersama dan kekalkan ikatan perkahwinan ini hingga ke akhir hayat
amin ya rabbal allamin...
lets enjoys the pic ya
untuk kak nor dan abang sham..penantian selama 12 tahun menyulam kaseh bercntan cinton..dari usia muda remaja..baru nak kenai taik ayam udah bercinta ye!!!...hahahahahahaha...naik gunung trun gunung seberang laut..macam2 la rintangan yang depa ni hadapi ..kalu ALLAH kata tu jodoh kamoo..jodoh kamoo juga tau!!
penantian selama ini telah pun berakhir pada 12/11/2011 dengan meriahnya...rasa tersangat terharu tengok depa bersanding dengan muka yang cukup berseri-seri... sekali lagi nak ucap untuk kak nor and abg sham..moga2 ALLAH limpahkan nur kebahagiaan kepada kehidupan yang bakal kak nor and abg sham tempuhi bersama dan kekalkan ikatan perkahwinan ini hingga ke akhir hayat
amin ya rabbal allamin...
lets enjoys the pic ya
ada lagi nk cita pasai akak ku sorang ni plak...xceli aku teringin sngat nak tengok akak aku yang sorang ni naek pelamin...bila kak?? deq dah tak sabaq dah ni!!
untuk kak deq doakan kak cepat naik pelamin k...
semoga cepat2 dipertemukan jodoh olehnya
| akak yang pakai baju kaler biru ok..yang kaler putih akak pengantin |
11/15/11
MIMPI ARWAH
| OPISMATE AKU BERSAMA ARWAH ABANG RASHDAN... |
Darinya kita datang dan kepadanya kita kembali...
Khalid al-Anbari dalam bukunya Kamus Tafsir Mimpi menyebutkan bahwa tanda mimpi yang benar adalah sebagai berikut.
1. Bersih dari mimpi kosong, bayangan-bayangan yang meresahkan dan menakutkan.
2. Dapat dipahami ketika terjaga.
3. Tidur dalam keadaan pikiran jernih, tidak disibukkan oleh persoalan apa pun.
4. Mimpi tersebut dapat ditakwilkan sesuai dengan apa yang ada di Lauh Mahfuzh
panjang cerita nak!!hehehehehhe
dah 2 malam mimpi opismate aku yang telah kembali ke rahmatullah pada 21.2.2011..apakah maksudnya yer..
datang opis aku terus google apakah maksudnya arwah
- minta pertolongan kita..sedekahkan apa yang patot..lebih afdal sedekahkan AL-fatihah
-kalu datang dengan muka yang tenang dan heppy maksudnya ada orang cakap mungkin si arwah tenang dan gembira disana
-ader juga orang kata tolong bayarkan hutang?????????
-macam2 yang aku google ni..dan yang paling aku terkezut monkey
dia mau kita ikot sekali..gggluuurrrrrrppppppppppp!!!
ajal maut ditangan tuhan..mungkin mimpi tu mainan syaitan..
apa yang aku boleh buat banyakkan sedekah ayat suci AL-QURAN padanya.....
AL-fatihah buat abang rashdan..
.
jangan ingat bebudak tak pandey menipu hokeh!!
cerita ni dah kedaung dah...tapi aku nak cita jga...sebagai pedoman hidup..ngeee..pedoman tu!! tak tahan...
pedoman ye??
cerita dia camni!!
ok!!..kat rumah tok qis a.k.a baby sitter qis..ada lagi budak yang tok qis jga..depa ni ada 3 beradik..identiti mangsa
* abang umur 7 tahun perwatakan agak diam..bila tnya cket buat muka dan macam nak rhodok abeh tikaq2..malu agaknya...
* kakak umur 5 tahun perwatakan hmmm bercakap juga tapi agak sombong
* adik umur 2 tahun sama dengan qis ok..tapi qis selalu buli adik dia ni...hmmmm..cucuku gangster!!
ok dialog antara
tok qis::hampa(kami laki bini) ada tak terbuli @terkata kat bebudak ni
kami::bila masa yang kami dok kata..hahhhhhhhh??kata pa??
tok qis::hmmm tak tau la..mak dia mai habaq tadi..yang papa n mama qis kata kat adik dia pungkok macam pungkok ayam n dok tidoq atas perot adik dia kira macam buli adik dia la....
kami:::
time tu rasa cam nak telan orang tau!! ..benda kami tak buat..hangin la wey
tok qis::tu la aku pon tak dengaq pon hampa kata lagu tu
kami:: kami tengok budak2 tu kesian tok oiii...apa ingat kami tak dak otak ka nak buat lagu tu..kami pon ada anak..takkan kot nak buat kat anak orang lagu tu..
aku kekadang cakap dengan bebudak tu punya la susun ayat tapi!!!!!!!!!!!!!!!hampesssss
kesian tengok bebudak tu...kekadang makn bubur nasi ja...sometime aku kasi duit kat depa p beli apa2 untuk depa makn...lastly aku juga yang jahat!!aku bukan nak mengungkit...
selepas dari kejadian tu..aku and usben terus tak layan bebudak tu dah..bukan apa takot tersilap melawak..satg lain plak si kakak tu p menyampai..yang tukang menyampai si kakak tu la.
.
selepas tu tok qis ada cita kat kami.mak bebudak tu mai minta maaf kat hampa..dia kata anak dia memang lagu tu mulot pandai sangat.. haiiiiiiiiiii buleh plak....aku tak kisah kalu benda tu betoi ok fine..aku n usben akan minta maaf balik dekat mak dia..masalahnya kami tak buat..tak syok la kan satg mak dia kata apa plak!! depa ni laki bini suka mengata itu ini kat orang.eeeeeeeeeee
.tak dak masa la aku nak p jaga hal hampa..aku memang tak suka gadoh ngan orang...memang aku tak suka ok!!!
moral of the story::janganlah percayakn 100% cakap anak korang dan jangn nak serbu ikut suka hati ok siasat dulu..
pedoman ye??
cerita dia camni!!
ok!!..kat rumah tok qis a.k.a baby sitter qis..ada lagi budak yang tok qis jga..depa ni ada 3 beradik..identiti mangsa
* abang umur 7 tahun perwatakan agak diam..bila tnya cket buat muka dan macam nak rhodok abeh tikaq2..malu agaknya...
* kakak umur 5 tahun perwatakan hmmm bercakap juga tapi agak sombong
* adik umur 2 tahun sama dengan qis ok..tapi qis selalu buli adik dia ni...hmmmm..cucuku gangster!!
ok dialog antara
tok qis::hampa(kami laki bini) ada tak terbuli @terkata kat bebudak ni
kami::bila masa yang kami dok kata..hahhhhhhhh??kata pa??
tok qis::hmmm tak tau la..mak dia mai habaq tadi..yang papa n mama qis kata kat adik dia pungkok macam pungkok ayam n dok tidoq atas perot adik dia kira macam buli adik dia la....
kami:::
time tu rasa cam nak telan orang tau!! ..benda kami tak buat..hangin la weytok qis::tu la aku pon tak dengaq pon hampa kata lagu tu
kami:: kami tengok budak2 tu kesian tok oiii...apa ingat kami tak dak otak ka nak buat lagu tu..kami pon ada anak..takkan kot nak buat kat anak orang lagu tu..
aku kekadang cakap dengan bebudak tu punya la susun ayat tapi!!!!!!!!!!!!!!!hampesssss
kesian tengok bebudak tu...kekadang makn bubur nasi ja...sometime aku kasi duit kat depa p beli apa2 untuk depa makn...lastly aku juga yang jahat!!aku bukan nak mengungkit...
selepas dari kejadian tu..aku and usben terus tak layan bebudak tu dah..bukan apa takot tersilap melawak..satg lain plak si kakak tu p menyampai..yang tukang menyampai si kakak tu la.
.
selepas tu tok qis ada cita kat kami.mak bebudak tu mai minta maaf kat hampa..dia kata anak dia memang lagu tu mulot pandai sangat.. haiiiiiiiiiii buleh plak....aku tak kisah kalu benda tu betoi ok fine..aku n usben akan minta maaf balik dekat mak dia..masalahnya kami tak buat..tak syok la kan satg mak dia kata apa plak!! depa ni laki bini suka mengata itu ini kat orang.eeeeeeeeeee
.tak dak masa la aku nak p jaga hal hampa..aku memang tak suka gadoh ngan orang...memang aku tak suka ok!!!
moral of the story::janganlah percayakn 100% cakap anak korang dan jangn nak serbu ikut suka hati ok siasat dulu..
11/14/11
aku kuat berangan
aku ada kelebihan kuat berangan hampa ada dak??
hahahahahhaha...hampa tau lani aku selalu berangan nak rumah aku jadi cantik,,buleh kata tiap waktu aku dok sorang2 aku mula la dok berangan
nak buat bilik anak aku jadi comel la..beli perabot comel2 hahahhaa...besala lani dalam bilik anak aku ada menan dia ja besepah dengan tilam single untuk dia..katil tak dak pon...huhuhuhu..tu pasal la aku rajin google nak tengok desingn bilik kanak2 jadi cantik,,tapi tu semua impian je la..no $$$$$$$$ no talk ok!!
besaq kan impian aku...tapi tak pa aku sedaq sapa aku...takpa pelan2 kayuh....berangan bukan kena duit kan,lagipon aku bukan keja cop duit,,kalu keja cop buleh juga rembat tak banyak cket pon jadi la...hahahahahha..tu pasal la kalu sesiapa ja deco rumah aku akan cepat2 tengok..aku sokaaaaaaaaaaa
lalu tersenyum...
hehehehehehehehehehehehehe....INSYAALLAH akan ku tunaikan juga impian ku ini..kekekekekekeke
hahahahahhaha...hampa tau lani aku selalu berangan nak rumah aku jadi cantik,,buleh kata tiap waktu aku dok sorang2 aku mula la dok berangan
nak buat bilik anak aku jadi comel la..beli perabot comel2 hahahhaa...besala lani dalam bilik anak aku ada menan dia ja besepah dengan tilam single untuk dia..katil tak dak pon...huhuhuhu..tu pasal la aku rajin google nak tengok desingn bilik kanak2 jadi cantik,,tapi tu semua impian je la..no $$$$$$$$ no talk ok!!
besaq kan impian aku...tapi tak pa aku sedaq sapa aku...takpa pelan2 kayuh....berangan bukan kena duit kan,lagipon aku bukan keja cop duit,,kalu keja cop buleh juga rembat tak banyak cket pon jadi la...hahahahahha..tu pasal la kalu sesiapa ja deco rumah aku akan cepat2 tengok..aku sokaaaaaaaaaaa
lalu tersenyum...
hehehehehehehehehehehehehe....INSYAALLAH akan ku tunaikan juga impian ku ini..kekekekekekeke
Subscribe to:
Posts (Atom)





