hri ni baru setat keja..kemarin early 3 pagi..papa kejutkan mama cakap qis demam..mama kelam kabut bangun sebb qis high fever,,semalam papa temankn qis tdo skli,naseb baik...
ouchhh kesian anak mama..lepas tu mama p dapoq ambilkan ayaq asam jawa jelum dekat kepala qis..kurang sikit panasnya...
nak letak cool fever alamak kehabisan stok plak..selalunya mama mmg ada stok cool fever..tapi disebabkan qis mmg dah lama tak demam..jadinya TERLUPA DER..!!
tapi takpa dengan bantuan ayaq asam jawa..memang kurang cket panasnya....mama n papa bergilir jelum kepala qis sampai la dia lena ,mama n papa pon turut serta..hahahaha..dah dekat nak subuh badan qis panas balik...qis ngadu sakit kepala sampai urut2 kepala dia...alahai kesian qis..siap minta ubat dekt mama ...then mama teringat dengan satu pad yang brand avail ni..pad herba n pad serbaguna...pad ni boleh mengurangkan pnas bila demam.
apa lgi mama try la..ALHAMDULILLAH ,,memng kurang dengan izinya...
qis pon suka dia tak buka bila mama pakai kan dekat kepala qis...mungkin ok kot...
nak tau pad tu camna
 |
ni la pad tu a.k.a pant ilinear...i love its
|
disebbkan qis demam so kemarin mama EL..kesian dekat tok qis sama ,dah la nak jaga ramai budak,qis lak demam so kemarin mama ambik alih tugas tok qis,,lgipon qis kalu demam memang merap manja dan tersngt manja..nak kena dukung n peluk jer..
kesian qis mnm,makn pon tak lalu..tapi time bawa qis g klinik cargas pulak bila nampak menan yang kena bubuh coin tu..apa benda ntah,,tapi demam punya pasal layankan jer...kena pow plak tu ngan qis ni,,time mama singgah kedai nak belikan barang2 utk buat moi sup dia nak ultraman pulak..huhuhuhu..demam banyak akai nii!!
 |
| kesian anak mama demam |
petang kemarin pon qis tak mau duduk kat umah..mengamok nak p umah tok dia..naseb baik la dah siap masak moi..apa nak buat orang demam kan so layankan jerk..mama bawa seperiuk moi sup p umah tok qis makan ramai2..tapi itu pon qis namau makan..tak dak selera kot...
dlam koi 5 camtu opah qis balik dari keja...nengok cucunya yang demam..cepat2 opah balik umah kaitkan buah nyoq 2 biji...bagi qis mnum ayaq n hilang panas badan,..itupon qis mnm cket ja..yang selebihnya mama mnm,,,kekekeke..kang membazir nmanya better mama mnm..ngeee..
ALHAMDULILLAH...qis dah baik dari demam....