4/26/12

kelik kampong



balik kampong hohoho balik kampong..syok nya nk kelik kg..adikku kenduri ni..kak nya plak yang hepi terlebih lebihnya  pon.
besa la katakn..time2 camni la pon nk hepi telebih..sebb ramai sanak sedra yang jauh dekat semuanya balik...

4/21/12

cait punya apex sayoq


amboi hang apex kalu ya pon nak tengok tenggilin aku yang buruk tu tak payah la sampai teliang  sambil dok geleng2 kepala..awat hang sakit ka tengok tenggilin aku camtu..!!
biaq la kat dia nak buruk ka apa..bukan dok kacau hang...

hang tu p juai sayoq elok2 tak payah nak dok mengushar orang keta buruk ka apa,sat sayoq hang nanti tak laku kot...
layu lagu tu ja tak dak sapa nak beli..

caiiiiiiiiitttttttttttttttttttttttt

mood sedaq diri yang tu ja aku mampu pakai!!



4/10/12

susu aper ni??

kesian dekat anak mama..bukan mama nak paksa qis minum susu ilham tu..mama rasa susu ilham ni macam bagus  ja untuk qis yang baru nak mmbesar ..setiap ibu bapa mesti nak bagi apa yang terbaik untuk anak2 kan syang..ok lah kalu qis tak nak minum susu ilham mama tak paksa okey..mama akan belikan susu mamil gold balik..qis gud girl kan..tak nak moody yer syang..tak nak majok majok yer..qis kan gud gurl mana boleh majok2 ..tak shomelll lah..kesian dekat qis tok caq cerita qis majok stu hari tak nak mandi,tak nak pakai pampers,moody,termenung,macam ada masalah besaq..hahaha..macam2 la qis ni..mama just nak tukaqkan susu qis saja..bukan buat apa pon..


ha ada tera2 ibu misali dak?? ka ada tera2 misaiali..ngeee
mama  memey tersangat bekenan  dengan susu ilham ni..dengan cargas ,mama,qis,tok yang pon p  mydeen bukit jambul nu ha untuk beli susu ilham,sekotak rm47.90 kot ..600gram...sesambil jalan mydeen pasangkan  lagu maher zain..si qis ni mama,mama,lagu insyaALLAH kan..banyak kali dok tanya sambei nyanyi..mama layan je la..hahahaha..qis minat maher zain tau,cam mama.ngee
mama dah memang xcited tahap  cipan bara nak bagi qis mnm susu ni...

sesampai ja kat rumah.dah tak sabaq2 ni nak bancuh susu ilham ni,
mama pon bancuh susu ilham bagi dekat qis..then qis minum
lepas tu qis tanya"susu ape ni?"
mama cakap  susu mamil gold la syang..dia pon cakap balik mamil gold,mamil gold...

abeh juga sebotoi..wahhhhhhh makanya mak hepiiiii laaaaaa..qis mnm abeh sebotoi..qis soka la susu baru ni..
tapi kusangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengah rembang!!
wakakakaka

tadi kol tok caq qis..tok caq cakap...qis merjuk  hari ni moody ,,ckap pon tak mau...tengok dia pikiaq macam ada masalah besaq..semua dia tak mau..kesian tgk dia..dia minta susu tapi bila bancuh susu dia tak mau,dia tau tu bukan susu mamil gold ,alahaiii anakku ...tat why la pagi tadi dia tak mau p umah to caq,sbb susu ni kot..

balik dari keja teruih p beli susu mamil gold utk qis...sesampai ja kat rumah,
qis macam biasa  rutin harian  qis akan  buka  pintu keta,,siap bagi salam gtu..sambut mama  konon2nya..

time mama masok rumah, qis memang tak perasan lagi,mama dah belikan  susu mamil gold yang baru,,pastu baru mama cakap..
'nahhhh susu mamil gold adik"...memang nampak jelas raut wajah qis,dan mama juga dapat rasakan qis teramat hepi n really hepi bila ternampk susu mamil gold pebret qis..qis pegang  n belek2 susu tu,siap cakap,jangan p mana2 tau dok sini dengan qis...amboiiiiiii dah serupa ibu nombot 2  plak susu mamil gold tu..memang tak leh nak pisahkan la..mamil gold n qis ni..

huurmmmmm.. qis gud gurl kan..qis dah pandai baca doa tido,doa makan pon cket
hari insyaALLAH qis dah boleh bca sepenuhnya,alif  ba ta pon dah kenai banyak dah,ambil ayaq sembahyang pon qis dah tau,tapi agak tunggang terbalik,kekadang basuh tinge dulu  baru basuh tangan,hehe

ok mama tak akan paksa qis , lagipon qis kan kecit lagi ..cukoplah sekadar sepotong  dua kalimah ALLAH kamu dah menghafalnya setaraf dengan umor kamoo  nak ..yang tu pon amat membanggakan mama,mama akan sentiasa berdoa dan berusaha apa sja yang terbaik untuk anak mama ...
mama sayang qis macammna mama sayangkan diri mama qis tau..u are mu soul bebeh..auuuuuuuucaaaaaakkkkkkkkkk...




4/5/12

1 hari je

kejadian ni berlaku sabtu lepas..
pukol lapan bertolak dari penNang ke sungai petani nak tengok rumah aku a.k.a kakak dekat sungai petani,,
perasan kan..rumah akak haku okey.!! .tapi dari stat ambek kunci dan semua bab aku yang setelkan
sebab akak aku duduk jaoh nun disana..sbah ba..bukan anak orang kaya wey nak nak turun tiap minggu semata-mata nak nengok rumah dia ja..so segala urusN dia kasi dekat aku..huhuhuhuhu...

 pukul 9 lebey camtu sampai kt sp..mak oiii terkejut eden nengok rumah ..rumah ka hutan..gila babeng tumbuh membiak segar bak di tabur baja ..segar sungguh  lalang dan sama waktu dengannya..naik takot aku!! kalu boleh makan mau aku goreng lalang ni campoq ngan udang ada juga pekdahnya mak temah oii....dulu memang ada orang sewa umah ni..bila minta sewa macam2 alasan,orang mati,laki nikah 2 la...tu bukan masalh teman..teman nak minta duit sewa jorrr..lastly penyewa tu belah terus..teruk benor perangai nyer hah..lepas ni ingat nak buat homestay@ bagi sewa balik..kalu sesapa nak sewa umah gtau eden okey..dekat sangat dekat uitm merbok. taman lembah merbok .


last mai cuci raya posa  baru ni..

suburnyaaaaa

mentua aku pon ikot juga..


dah settle tengok rumah perot ni,dok menyanyi lagu dondang sayang plak....destinasi yang kedua..p cari tempat nak mamam...somi aku teringin nak makan nasi arab...lepas tu memusin satu sp cari kedai tu..lastly jumpa juga...

papa qis yang hover lebey..lapaq gamaknya

ayaq gessshhh arab

bessshhhhh

nasi arab mandy..nasi ni memang sedap,ayam lembut,sambai tomato dia terangkat..aku bagi markah 101..hahahaha..amek kau ..




selepas perot kenyang perjalanan pon bermula..tapi bukn balik penang tapi balik kampong hokey..balik kampungku yang nun jauh disana...rindu banget deh..kalu sapa pernah p ladang anggur tasik beris..haaaaaaaaaa tu kampong eden la..jangan memain okey..hehehehehe

ha tengok tu sempat lagi kami picnic makan laksa dekat tasik pedu...camni la kami kalu kumpoi ramai2





ni semua anak menakan aku..meghelit depa  ni..tapi qis takot2 ak mndi

bestnya mandi

yang pegang qis tu .bukan aku ye..t my sista..


wahhhh teramatlah penat..dlam msa 1 hari memacam kami buat..apapon memang  heppy..dan tak sabaq ujung bulan 4 ni meriah lagi la umh aku..nantikan..........

langkawi


wahhhhh maseh belom tido tenuk ni ..siyes tak ngantok la..kalu secara paksa  dan kejam  tenuk ni tak nak lena juga..apa kes??

ok la tenuk pon tenuk la...ni aku nak citer pasal langkawi plak....padahal dah berapa purnama aku g jenjlan langkwi ni

bulan dua baru2 ni kot 2012...cer ko kire tengok dah berapa purnama??

kali ni jenjalan dengan pak n mak mentua aku..tak lupa qis kenet ..mana leh lupa wehhh wajib kena bawa...tapi bukan kami ja..ada belambak lagi mmber mak mentua aku....ngeee

kalu nak ikotkan ni kali ke4  kot aku ke langkawi(kena habaq ka) do i care!

tak pa aku jawap sendiri kena habaq..!! kot2 la nanti cucu cicit aku baca belog tok dia..tanya soklan berapa kali tok p langkawi....tak la tok dia dok memulihkan ingatan  nak ingat balik berapa p langkawi..tak gtu??

ha lagi satu..1st aku naik kabel car..nak terberak pon sentap masok balik...GAYAT OKEY..haruslah jakun tahap dewa ye idak 1st la katakan..sebab apa 1st..sebab 1st la...hahahahahahaha

mama abah n qis..

cable car gayat weh

dalam kabel car ni..namo la tgk bawah..gayat

penat tol turun tangga ni..

nak juga tenuk ni pon

todia ramai kan mmber mak mentua ai..kerlas gtu

nur raihana qistina

buruk sungguh bapelo ni ek..

penat sudey..nak balik dah ni...

sekian...


selamat pagi jumaat

selamat pagi oullsss..wah beriya je kan,aku mengupdate belog pepagi buta early 3 pagi ni..ekceli tak leh lena ..naseb baik esok aku cuti..kalu tak mata berpanda la jawapnya...
ok la yang tu ja nak gtau...ekceli aku nak try testing belog ni..baru2 ni hampir nak lingkop..uwaaaaa...
tapi bukan nak lingkop pon...aku yang tak reti..hahahha

ok lah wa mau tilo dulu..tapi mata maseh segar bugar lagi camna tu!!!..ok la nak landing sambei verangan..ko mampu nyah!!..
as salammmmmm....

                                                      qis soka duduk dalam bakoi baju