8/28/12

dia nak adik tapi dia jeles ...

qis n echa..terbongkang lena




budak atas sofa merajuk sbb mama layan echa..bawa diri dok atas sofa sampai terlena..alalalalala cayang mama ni majuk plak..kalu tak dia beriya-riya suruh  mama bawa echa balik rumah..tengok2 dia plak yang majuk..
ala mama bagi echa tidoq je sayang..pastu cayang kan bising2 sikit time mama dodoikan echa..tu pasal mama suruh qis diam..tengok2 qis majuk plak...alahaiiiiii qis qis..camna nanti kalu dah ada adik...hehehehe..

masak time


hari ni my family nak datang umah..kebetulan nak hantaq my nephew nak continue study dekat unimas.. esok flight early morning der..so kena stay dekat rumah mama  ..kalu ikotkan depa nak kuaq awai dari kedah..so mama suggest stay dekat rumah..tak payah nak rushing bagai..lagipon rumah mama dekat ja dengan airport...tat y la hari ni depa nak datang umah...

rasanya petang  ni kot depa sampai...
semalam dah prepare apa yang patot..masak muhong2 untuk depa makan satg..
tapi dlam muhong2 jadi la juga..mama memang akui mama memang tak terer bab masak2 ni...takat masak untuk makan  family tu boleh la....ngeh ngeh ngeh...melugai aihhh

taraaaaaaa

kari ikan tapi like masak lemak..mabi faktor curry powder cap "o"
orang kedah mmg kenai dengan cap ni..sapa tak kenai mak nak luku pala..ngeee

sambal tumis petai ..

ok yang tu ja sempat masak..satg balik keja baru nak goreng sayur n buat sambal belachan okey..
citarasa kami family memang ala kadar jer...tapi makan lauk camni lagi berselera kan..
kan kan kan kan

awai dapat hadiah

hamboi awai sungguh budak ni dapat hadiah..bear2 punya la besaq...punya la syok si qis ni dpat bear besau dari tuan..mak cik sebelah rumah tok qis yang kasi ekceli..
tapi memang x lambt dah untuk celebrate grand  beday bash..cewahhhh ..tipu ja mana ada grand..:-)sila syukur..
a few 19 day ..mai aiii count tahap dewa..owhh kenapakah??
sesaja..semakin besaq qis semakin xcited papa n mama nak celeb beday dia..walaupon bukan buat dekat  hotel 5 star bagai..dekat rumahku syurgaku ja..sejukkkkkkk
ok mai nak tunjuk bear besaq gabak ni...
wehuuuuu besaq dak??

owhhh sedap jugak tilam empukku ini


p/s:: mama n papa mu belum decided lagi nak bagi present apa..tup tup awai dah kasi..
semalam pon mmber mama tanya eh beday qis bulan 9 kan..sila kasi present besau punya..muahahahaha..terukkkkkkk

sendiri bikin lagi cepat lorhhh

As-salam..hai camat pagi..heppi kan bila tengok gelagat anak kita ni...penat2 balik kja then tengok muka anak..terus hilang penat tu..x cya eh?? tunggu la  nanti hampa ada anak ...dok kat tempat keja suddenly..windu anak..dan2 x sabaq2 nak balik rumah..:-)

cam mama juga..dlam kesibukan keja teringat dekat qis..capai telefon kol jap..walaupon anak dirumah bz ..muahahahaha..bzi main dengan mmber depa la...tak sempat nak tanya apa..ok mama teng kiyu..hapa daaaaaa...walaupon sepatah 2 perkatann depa cakap..cukop la dah hilang sedikit rindu tu..tunggu balik rumah..balik gomoi sampai si anak naik beballl...hehehe

ok dah abeh mukadimah..
yang ni baru story yang betol..sila jgn marah yer
baru2 kami nak keluaq..cam besa mama akan bekalkan qis susu sebotoi..tengah mama dok bersiap2..tapi susu qis  belum bancuh  lagi..
-si qis ni  tanya mama mana susu adik??.
-mama reply balik sat mama nak siap ni...
lepas mama dah siap..hadoiiiii la sila tepuk kepala("0)
hohohohohohohoh

susu ayaq sejuk dah siap sebotoi,siap dengan susu spare lagi bubuh dlam bekas dadih yang kecit tu,siap letak dlam handbag mama ..ishhh..ini budak kan naseb baik dia tak sampai lagi nak amek kettle...owhh bahya ini budak sudah pandai bancuh susu sendiri..
risau dah ni..takot2 dlam diam dia p bancuh lagi...sudah advance..
kalu x dia bancuh susu kosong x dak ayaq bagi dekat bear ja...ni untuk diri sendiri..bakarambaaaaaaa..
kena hati2 ini budak..besa la kan kena pantau la dek kesibukan kita dok kemas umah masak ka apa..ecehhhh
budak2  sekarang ni advance sampai naik risau pon susah jugk...hayooomaaaaaaaaa..

nikmat puasa york

tau dak ada la sesetengah bangsa lain..depa kata kita ni gila..tak makan x minum bila maghrib baru makan besa la kan depa kan bangsa lain..abaikan

secara fizikal  yang mama  nampak  untuk tubuh badan mama ni
puasa dapat
-merestkan perot  so  kempis la sikit tummy kiter
-muka jadi cantik..minyak berkilo-kilo hilang dekat muka  wa cakap lu
-berat  bdan menurun
-gg..nampak bersihh jerk..tp gg mama x la cantik..perasan
-rasa tenang+seronok+heppy meaning cam sama..
-rasa diri jadi macam tersangat baik..kekekekeke


ok la yang tu ja nak habaq..tapi serius terasa  rindu ramadhan yang telah berlalu pergi..petang2 balik keja sambil dengaq ikim ..serius terasa rindu...nak plak dengaq makin ramai saudara baru memeluk agama islam..subhanallah
sbb petang balik keja mesti dengaq ikim..rasanya lagu omputeh mama dah bungkus letak tepi..cehh asyik feeling omputeh je kan..ngada..
moga  masih diberi kesempatan menyambut ramadhan akan datang
 akan ku sambut dengan penuh keimanan dan ketaqwaan...amin

8/27/12

bahaya ibu mengandung menunggang motosikal

tadi time mai keja ada 2 xcident..satu depan umah..dan lagi 1 selang 500 meter ada lagi x cident depan skolah...dua2 xcident membabitkan perempuan..yang dpan rumah perempuan mengandung..abeh luka kaki dia..kesian..dah la mengandung x cident plak..dulu time mengandung tergelincir sbb tile lincin pon..adohaiii azab tu..sakit pinggang..ni plak jatuh moto..luka sna sini..kesian ...
bahya tau bawa moto time2 hujan ni..akak ni dia emergency break sbb  moto depan dia break terkejut beruk..
apa lgi akak ni pon MENYAKAQ ler...naseb baik la x masok longkang...ALLAH SELAMATKAN KAMOO...
nampak en usben akak tu datang amek..kesian jalan terinjut-injut..


kejadian kedua 500 meter dari rumah...depan skolah rendah..entahlah tu cikgu ke hapa @ mak nak hantaq anak kesekolah..tapi rasanya yang ni terukk sebab ambulans nenonenonenoneno mai..nampk depa angkat akak tu..
kat penang atau mana2 la..kalu rasa confident tahap dewa boleh bawa moto silakan..sebab zaman lani memang bahaya bawa moto nak plak time2 hujan ni..malang tidak berbau
lepas tu kes ragut semua jangan cakap la..belambak dah jadi..
so hati2 yer semua...

teamwork tak rugi kot!!

hurrmmmm mood kurang stabil hari ni...mana taknya mama ni kuli ja bukannya boss..yang si boss semua nak tanya mama...sapa amek leave,mc,hapday semua nak tanya..bukannya mama yang approve semua tu..tapi kenapa nak tanya..bagi hangin jer !!
dah orang cakap tak tau..boleh plak tanya lagi..u ada kol diaorang..eh!! tu bukan keja i okey..apa ni!!
len kali plz write down at whiteboard about ur staff..n dont ask me ..stupid question!!
nyampah la...
then ada lagi..hari ni team mama mmg ada yang mc,lateness..so mama sorang ja operation side ternganga dlam opis  ni..so haruslah my responsibilty untuk push ,run apa yang patot...
eeeee geram la dengan mak cik sorang ni..mama suruh close dia punya system..tapi buleh plak dia dok bebel..selfish la deni..kalu kata lebih2 kang sentap plak...dia warehouse side..
kalu dah tak tau system orang dok buat camna..jangan dok memandai...
kami punya system ni berlink dengan merata tempat mak cik oi.. worldwide ok!!bukan system untuk packing barang yg makcik buat..
saja jer tau..nak bagi orang dok melepas perasaan pepagi ni...

mood## nyampah tahap gaban