5/30/12

sensitip kowt

sejak2 lani perasaan sensitip aku makin menipis...tengok orang minta sedekah dekat tepi2 jalan pon...
secara otomatik sebak dada dan ayaq mata dan2 keluaq...adohaiiiiiii
tapi dari dulu lagi aku memang seorang yang senang mengeluarkan air mta...even tgk orang sakit tengah makan pon aku
disini dah melalak...aku cuba tahan perasaan camni..tapi tak boleh....dan bukan aku nak publisiti murahan..ahakkkksssss

hanya aku dan usben ja yang memahami perasaan aku ni..mesti la dia kenai kan perangai bini dia...

baru2 ni aku n usben ukuq  pasar malam...banyaknya orang minta sedekah..tapi kali ni memang tersangat menyayat hati mana taknya..semua yang minta sedekah tu terdiri daripada kanak2 cacat...ada yang duduk setempat,ada juga yang tak dak kaki jalan guna tangan sambil bawa tapawe duit tu..

sambil2 depa minta sedekah tu..ada juga peniaga2  yang prihatin ALHAMDULILLAH
 peniaga2 sekeliling dok tanya depa...adik nak ayaq dak nak ayaq dak..bebudak tu hanya mengangguk tanpa sepatah perkataan yang keluaq dari mulut depa

muka depa jangan tanya la,memang sedih wooo...muka style selenge tu..kesian kan wey...camna depa mai ek..ejen ka apa??wallahualam,,hanya depa ja yang tau..

No comments: