6/25/12

nak cakp omputeh kena tgk tempat ka??

Kemarin plan nak pergi giant nak beli stok sabun yang dah kehabisan ,ontheway nak g giant,cam malas la plak nak pegi giant singgah kat longwan dah la..
Abes beli sabun ternampak  sepasang baju tido comel jerk untuk qis..tapi tinggi juga nak kena guna kayu tu..
So aku panggil promoter untuk ambek baju tu…kalu nak ikotkan kena panggil kakak dah,tapi aku hormat panggil dia  adik, lebih kurang camni la dialog kami
Aku::adik !(sambil pegang bahu dia sebb aku x Nampak muka dia)tolong ambek baju tu jap
Promoter::buat dono ja!!padahal dok relax ja
Aku::lagi sekali panggil
Promoter::sabaq sat nah!! Dengan nada cam siye

Aku apa lagi hangin la.. aku  cakap juga ambek baju yang belakang sekali tu dengan nada geram..sebb aku cakap elok2 dengan hang,hang cakap dengan aku macam toya kan…!!

Then promoter tu kasi baju tido tu,si qis ni plak terjerit2 nk tgk,terus aku cakap
Qis wait qis

Dah aku pon tengah hangin,amek ja baju tu sesambil jalan cakap mention nama qis..qis ser la
Ser aih  serrrrr!!

Pastu aku ada la terdengaq promoter n the geng dok ngumpat aku rasanya,sebb dengan cara camdek
Very dirty verty dirty konon,awat mai sopin longwan p la sunshine..aih cakap cam toya kan…
Kalu x dak customer depa pon  tak dapat gaji  aih…

So tak payah la nak sombong sangat,kita ni nak cari makan so   tak payah la nak berdengki,sampai bila melayu nak maju
plz jadi la professional sikit,zaman lani bukan zaman batu..nak cakap English kat mana2 pon boleh, tak kira la pasaraya tu murah ka mahai..kenapa nak busuk perot dengan orang..nyway thanks sebb menambhkan pahala aku,eh dapat pahala   tak ???sebb aku tau depa ngumpat aku..arrrgghhh lantak la….cekidaut

6 comments:

eMMe said...

marah benar mama qis ni
sabaq2... payah la kalo ade segelintir sikap org Malaysia cam ni..kalo nak speaking, sila gi London, hahahaa! kalo saya mmg dah ngamuk2 dah..mujur qis ade, sejuk kan keadaan yg panas tu kan, heeee~

Kyra said...

emme:tu la SEGelintr masyarkt kita,
minda x buka penuh dengan habuk..

mrs kayrul said...

kalau kita la kyra, tak payah beli pun takpe la kalau jumpa promoter macam tue

Kyra said...

mrs kayrul:: kuang ajo kan promoter camtu..

Dee said...

mmg sakit hatikan..tapi kalau dilayan lagi sakit hati..huhu..

Kyra said...

dee:: tu la dee keja apa pun tak kesah kan,tapi perangai tu biaq la elok..dia ingat sya tak dak duit kot p kedai murah2,tu pasal layan cam tu..customer is always rite kan..