4/5/12

1 hari je

kejadian ni berlaku sabtu lepas..
pukol lapan bertolak dari penNang ke sungai petani nak tengok rumah aku a.k.a kakak dekat sungai petani,,
perasan kan..rumah akak haku okey.!! .tapi dari stat ambek kunci dan semua bab aku yang setelkan
sebab akak aku duduk jaoh nun disana..sbah ba..bukan anak orang kaya wey nak nak turun tiap minggu semata-mata nak nengok rumah dia ja..so segala urusN dia kasi dekat aku..huhuhuhuhu...

 pukul 9 lebey camtu sampai kt sp..mak oiii terkejut eden nengok rumah ..rumah ka hutan..gila babeng tumbuh membiak segar bak di tabur baja ..segar sungguh  lalang dan sama waktu dengannya..naik takot aku!! kalu boleh makan mau aku goreng lalang ni campoq ngan udang ada juga pekdahnya mak temah oii....dulu memang ada orang sewa umah ni..bila minta sewa macam2 alasan,orang mati,laki nikah 2 la...tu bukan masalh teman..teman nak minta duit sewa jorrr..lastly penyewa tu belah terus..teruk benor perangai nyer hah..lepas ni ingat nak buat homestay@ bagi sewa balik..kalu sesapa nak sewa umah gtau eden okey..dekat sangat dekat uitm merbok. taman lembah merbok .


last mai cuci raya posa  baru ni..

suburnyaaaaa

mentua aku pon ikot juga..


dah settle tengok rumah perot ni,dok menyanyi lagu dondang sayang plak....destinasi yang kedua..p cari tempat nak mamam...somi aku teringin nak makan nasi arab...lepas tu memusin satu sp cari kedai tu..lastly jumpa juga...

papa qis yang hover lebey..lapaq gamaknya

ayaq gessshhh arab

bessshhhhh

nasi arab mandy..nasi ni memang sedap,ayam lembut,sambai tomato dia terangkat..aku bagi markah 101..hahahaha..amek kau ..




selepas perot kenyang perjalanan pon bermula..tapi bukn balik penang tapi balik kampong hokey..balik kampungku yang nun jauh disana...rindu banget deh..kalu sapa pernah p ladang anggur tasik beris..haaaaaaaaaa tu kampong eden la..jangan memain okey..hehehehehe

ha tengok tu sempat lagi kami picnic makan laksa dekat tasik pedu...camni la kami kalu kumpoi ramai2





ni semua anak menakan aku..meghelit depa  ni..tapi qis takot2 ak mndi

bestnya mandi

yang pegang qis tu .bukan aku ye..t my sista..


wahhhh teramatlah penat..dlam msa 1 hari memacam kami buat..apapon memang  heppy..dan tak sabaq ujung bulan 4 ni meriah lagi la umh aku..nantikan..........

3 comments:

Cik Z@i Pen@nG said...

syedap nc arab...nanakkkkkkk

Kyra said...

sedap cik zai..dok teringat lagi ni..

-cinta soFiaSafiya- said...

nnti bawak kaknida p makan stuuuu...ammak