6/20/11

minta rm10 tak bagi kena hampot!!!!!! samdol punyer penyangak!!

citer ni bukan aku mereka..tapi memang terjadi dekat diri aku pada hari sabtu baru2 ni..
citer dia camni..mai rapat2 aku nak citer....
xceli aku nak  pergi attend kenduri...so pakat2 la set dengan mummy mia  n baby penang nak p makan pree tu..sapa tak suka  makan pree kan!!!!..aku pi tak bwa anak n somi aku pon...sebab plan dengan depa lepas makan kenduri ada hal nak kena settle..so malas la nak bwa somi n anak aku...
aku selaku driver pergi la jemput mummy mia dulu.. rumah dia dekat dengan area petronas ja..so aku pon tunggu la mummy mia kat petronas tu...sedang aku tunggu mummy mia yang terkedek2 macam sipot sedut nak mai..ehehehehe..
aku ternampak  la gelagat sorang laki ni..dia ada cakap2 dengan satu perempuan ni...kebetulan perempuan tu pon nak isi minyak...aku perhatikan je ..jauh dia dalam 200 meter camtu LA..
lepas dia ckap tu tetiba dia mai kat tenggili biru aku....dia suruh aku buka tingkap tapi aku tak nak..lma jga dia dok suruh aku buka tingkap..aku ushar la dekat2 dia kot2 ada pegang something..then aku buka cket ja..lepas tu dia cakap jangan takot..dia bukan  orang jahat(takkan jahat nak ngaku jhat)..ok fine...
aku pon dengaq la dia cakap..... camni la  lebih kurang perbualan kami
laki tu::as salam
aku:;wasalam
laki tu:adik, sya nak minta tolong..sya kekurangan rm10..buleh tak adik bagi kat sya..sya nak p hospital pantai..motor plak..rantai putus...saya kekurangan rm10..sya nak p tengok orang sakit kat pantai ni
aku::maaf la pakcik sya tak dak la rm10..sbb sya pon dok tunggu mmber sya nak p amek duit ni!!
laki tu..ni!!!!!!(dengan perasaan marah) kalu rasa tak mau bagi..habaq ja tak mau bagi..jangan dok cakap kata tak dak..sya tak suka orang menipu!!!!lepas tu dia dok ckap apa ntah bla bla bla..

aku terus tutup tingkap..pas tu tengok mmber aku dok terkedek2 jalan masok dalam keta...apa lagi aku habaq la kat mmber..tengok2 orang tu..mai minta duit kat sya,,,

hampa pelik ka tak??
laki tu cakap dia kata rantai motor dia putus...so mesti  moto dia tak buleh jalan ..
lepas ja dia minta duit kat aku..aku memang tak pandang dia dah..meluat!!!!!
mmber aku  ja tengok laki tu,,  dia dah blah ..dengan sekelip mata ja..amboiiiiii!!!!! lajunya hang tolak moto..nampak sangat menipu...
dia kata aku menipu...dia lagi penipu besaq!!!!!!

pasai pa aku kata dia menipu?????
seseorang kalau dalam keadaan sesak nak gunakan wang
kalu dia minta duit kat spa2 then tak nak bagi..aku rasa dia just cakap tak apa..
ni tak!!!!!!kena hampot lagi ada la..nampak sangat menipu!!!!benda ni banyak kali terjadi kat aku..dulu ada juga..aku kuar dating kat gurney @ padang kota..mesti ada dok minta duit..ada kalanya  aku bagi ada kala aku tak bagi..depend la..aku tengok situation dia camna..ada sorang tu..minggu ni dia mai minta sedekah..so aku bgi..dia cakap anak dia sakit..ok!!!! aku bagi
lepas tu minggu yang berikutnya dia mai pulak..minta sedekah lagi..laki aku cakap la..aiiiiiiikkkk bukan minggu lepas minta dah ka??
dia teragak2 nak jawap...tau dia cakap pa..arrrrr anak sya dah mati..YA ALLAH..Aku pon tak tau la dia cakap betol ka tak!!!!..HNYA Allah ja yang tau perbuatan korang...kalu dia tu cacat tu tak pa la..mesti patot kita tolong kan...ni sihat tubuh badan siap ada moto segala...ishhhhhhhh manusia manusia....

p/s::nampak macam aku ni selfish kan time masa laki tu minta duit walaupon rm10...bukan macam tu..aku takot sekarang ni kan macam2 benda dok jadi,simbah asid,rompak..satg tak pasal2 aku tengah buka wallet..dia nampak duit trus rompak aku ka..tak ke naya...
dah la aku sorang2  ja perempuan..bahaya bahaya bahaya

2 comments:

halila Ibrahim said...

ala.. ramai cam tu.. tapi masalahnya semua tipu ja.. malas nak kerja tapi duit mau..

MiYOKO SuKi said...

ish..ish...kt penang , mmg ramai penyangak cam tu kannn....

tak suka....penah kena gak dulu....
tp, belah seberang....

lepas dah jd tu, mmg takmo bukak tingkap kt org yg tka dikenali...sume nk kenakan org je,,,