1/13/11

Resipi-Resipi Buat Isteri Bahagia Dan Hati Berbunga-Bunga.....

Bahagia juga mempunyai resipinya.. Ia bukan sekadar impian, bagi memperolehi rahmat Allah swt, jika diamalkan resipi2 ini..InsyaAllah..akan beroleh kebahagiaan..iaitu bahagia di dunia dan di akhirat....

Resipi Pertama: Selalu Dampingi Isteri Bagi Mencapai Kejayaaan Dalam Hidupnya..

Jadilah suami yang gentlemen, sentiasa ada di sisinya di saat dia memerlukan. Kelemahan isteri adalah bukti kelemahan suami juga. Tugas suami ialah menuntun dan mengganding tangannya agar dapat melalui jalan yang susah dan bahaya dengan selamat.

Resipi Kedua: Buktikan Suami Bertanggungjawab

Berikan hak isteri dan anak-anak nafkah yang cukup, tidak lebih dan tidak terkurang. Sesungguhnya pahala yang besar akan diberikan kepada suami yang ikhlas memberi nafkah kepada keluarganya.

Resipi Ketiga : Suami Perlulah Bersikap Romantik.

Romantik di sini adalah kelembutan, kasih sayang, rindu, hormat, menghargai, memaafkan, memberi peluang, ikhlas memberi bersedih ketika isteri bersedih, dan gembira ketika isteri gembira. Jangan terbalik pulak..time isteri tengah bersedih..suami pulak yang gembira, menolong, menasihati dan bersungguh-sungguh menghidupkan suasana percintaan yang dia mahukan...Jangan diremehkan hubungan intim yang suami isteri lakukan. Suami perlu sedar hubungan intim yang berkualiti boleh megubati tekanan isteri..

Resipi Keempat : Hormati keluarga Isteri

Yang paling berharga di dalam hidup seorang isteri sebelum hadirnya seorang suami adalah ibu bapanya. Jangan pisahkan kasih sayang mereka disebabkan anda adalah suami. Penghormatan yang paling tinggi nilainya bukan semata-mata dengan wang ringgit atau hadiah mahal ( walaupun tak dinafikan kedua2nya penting) tapi elok juga dihiasai peribadi suami dengan budi bahasa serta adab sopan..bila berhadapan dengan keluarga isteri...( sekali sekala bagi hadiah kat ayah dan ibu mertua pun sangat digalakkan,...)

Resipi Ke Lima : Merancang Masa Depan Bersama, Sehidup Semati

Jangan cepat terpedaya dengan pujukan nafsu yang akan merosakkan kebahagiaan anda, suami isteri. Lelaki boleh dikalahkan oleh 3 racun iaitu, harta, takhta, dan wanita. Tetapi jika iman sentiasa kuat di hati anda, Allah akan pasti menolong anda. Rancang masa depan dengan teliti. Banyak agenda yang harus dikejar, dunia dan akhirat sama-sama diseimbangkan. InsyaAllah..pasti isteri anda akan rasa bahagia....


3 comments:

BabiesMom said...

salam.. hye dear.. salam perkenalan gak... wahhhhhh ada tips utk si isteri.. waaaaaaaa saya lom kawin ahahaha

-anidaothman- said...

khai....samat BERBLOGING.....best woOOOo MEN bloq nieh........

nanti REGISTER NUFFNANG naa...=D

Kyra said...

lady xoxo: hai slam perkenalan jg...
hahah tak tawen lgi ek...?
nanti tawen follow la tips tu...
k.nida:k.nida tayangku..maceh byk2 yer wat kat cye blog yang gojes ni..
leb uuuuuu...mama pia