12/13/11

perubahan

 AS salam semua pernah tak korang rasa pakaian korang dah betol2 menutop aurat berlandaskan syariat ISLAM...
pernah dak...memang kita tak berpakaian menjolok mata tapi hurmmmmmm pk la sendiri korang camna??

ni bukan sesi nak maki2 orang  yer!!
ni sesi nak insafkan diri mama qis ni..terkadang terpikiaq balik ishhhh aku ni betol ka menutup aurat berlandaskan syariat islam...pakai tudung tapi pkai seluaq ketat2 baju pon terkadang sarong nangka...dosa weyy!! forgive me YA ALLAH...nampak abeh susuk badan!!

abeh ?? tak insaf2  lagi...
insaf tapi dok buat jugak...hurmmm teringin nak pakai jubah,sentiasa berbaju kurung dan tak menampakkan bentuk tubuh badan yang makin mgajah ni!!..tapi bila???...sekarang mama qis sedang berusaha ke arah itu..sentiasa memakai baju kurung.. kalu boleh dlam 1 minggu berkerja mama qis akan sentiasa memakai baju kurung ja...ada juga pakai baju kurung tapi bukan tiap hari...
dulu kalu hari jumaat ja pakai baju kurung...dengan alasan sebab hari jumaat!!..boleh plak!
lepas ni kena memperbanyakkan koleksi baju  kurung lagi...

lepas ni mama qis akan mencuba untuk melabuhkan sedikit tudung..dan tiada lagi cekik2 kerongsang kat belakang leher sampai muka naik biru...dulu trend tudung bawal..lepas tu buat tudung lilit sampai pusin abeh satu kepala..then nampak la leher yang serupa macam ziraff ni...ha shawl pon ok jugak..kekadang tu..nampak labuh juga bila si pemakai mengayakannya.....shawl yer ,shawl bagos2...ok dlam pemerhatian...

mama qis akan berusaha ke arah itu..tak larat nak tanggung dosa ....amin

3 comments:

-oP_ida- said...

insya'allah BUleh......

bukan mudah nak behijrah ke sesuatu per yg BAIK....memerlukan penGOrbanan yg ckopp tinggi dan istiqomah yg mantap...

akak doakan KHAI bejaya laksanakan

Kyra said...

kak nida mekaseh banyak2...saya suka tengok kak nida berpakaian..tudung sentiasa labuh
100% suka, bukan nak bodek...teringin nak berubah kearah itu..kak doakan yer

kayrul-shah said...

sama-sama la kita berubah kearah kebaikan...