7/25/12

ribut ramadhan 4

kesian dekat peniaga tepi laut..abeh makanan depa jtuh kena pukoi dengan angin kuat..
kemarin lepas balik keja merempit dengan qis tapi belakang rumah ja,bukan jalan besaq..kalu jalan besaq..hohoho tak berani sangat..
nak p beli juadah untuk berbuka..

ala beli nasi+ lauk +kuih..then air tak beli lagi..ternampak satu gerai kecik tepi laut..
aku pun singgah,order air sirap selasih ikat semua..:-)
sesambil si suami akak tu dok ikat ayaq akak tu dok tunjuk la lauk dia  ada ikan belah belakang,sambal tumis udang dengan petai,ayam masak merah..aku cakap owhh tak pa x pa..
yang si qis duduk atas moto..ala belakang aku ja..

sekali angin laut mai punya kuat sampai terbang payung akak tu..terkena dekat qis.. betoi2 kena muka qis...naseb baik la terkena kain payung tu  ja...kalu kena besi..ospital la jawapnya...
aku apa lagi adikkkkkkk cepat2 peluk qistina then alihkan moto kedepan..

kesian dekat akak tu..abeh gerai dia..lauk pauk semua jatuh..tapi nak buat camna kan angin kuat..
sampai duit belen aku pon penuh kuah sambal...
akak tu n usben dia berpuluh kali minta maaf dekat aku..kan payung tu terbang kena qis..nak buat camna kan..naseb baik qis x dak apa....

No comments: