7/30/12

susah & payah beli baju raya

zaman semakin berubah...baru aku dapat rasakan mcam mna susahnya mak bapak  nak membesarkan kita kan...anak ramai bila mai time raya hodooiiiii haruslah pening kepala..nak membeli kelengkapan   untuk anak2...itu baru kelengkapan anak..kuih raya,nak masak itu ini mesti pening kepala dok memikirkan $$
..lain la memang dah kaya tak pening kot nak fikirkan $$$...kita time tu tak ingat apa kot..seronok jaaaa...

dulu ingat lagi aku dan adik beradik yang lain..baju semua patern sma..kain yang sma...macam kembaq la plak...tapi aku dan adik beradik memang tak kisah..asalkan baju baru...besa la aku pon bukan dibesarkan dri golongan yang senang...cuma dari golongan sederhana..

and now baru aku teringat  owhh susahnya mak bapk kita time tu kan...walaupon tak mampu nak membeli  baju raya 3,4 pasang untuk anak...tapi hanya sepasang baju raya dah cukop untuk mengembirakan hati anak2 untuk menyambut syawal...

sekarang anak kita kalu nak menyambut syawal..sorang 5,6 pasang..dari atas kepala sampai ke kaki..semuanya baru..sampai baju tidoq raya pon beli baru..tak dak kena mengena kot...
untuk anak2 zaman sekarang x pyah nak merungut sangat yer ..tempeleng kepala  hampa kot...

No comments: