5/30/11

segmen ben ashaari:: doaku buat mereka





dalam setandan pisang mesti ada juga yang busuk,buruk..macam tu juga kehidupan kita...kalu kita ada keluarga  mesti ada adik.abang,kakak kan..aku mempunyai satu keluarga yang besar...
bukan aku nak  publisiti murahan dengan joint diri aku dengn segmen ni..tapi dah lama aku nak crita....aku tak malu untuk berkongsi cerita dengan korang semua...lepas korang baca aku punyer citer ni..tak nak kawan aku dah la kan huhuhuhuhu..sebab aku bukanlah datang dari family yang 100% bagos...citer ni bukan la terjadi dengan diri aku...tapi terjadi salah seorang dari family aku..aitu adik aku...kehilangannya selama 2 tahun amat memberi kesan kepada kami sekeluarga..dia hilang enth kemana...tiba2 selepas dua tahun dia muncul...
mak bapak mana yang tak merana dengan kehilangan anak mereka...bacaan,yasin,al quran sentiasa bekumandang dalam rumahku selama kehilangan adik ku itu...solat hajat,jumpa bomoh tapi bukan kami nak mempercayai bomoh tapi dah buntu...dengan izin ALLAH s.w.t kami berjumpa kembali dengan adikku itu..atas dasar cinta dia telah mengikut kekasihnya lari sempadan indon hampeh...walaupon citer ni agak lama tapi still fresh dalam kepala otak aku ni...aku tak pernah tengok abang, dan abi aku menangis... ya ALLAH betapa seksanya mereka...abg aku memang mencari adik aku siang dan malam...cakap ja kat mna dia ada mesti cepat2 pergi cari ..sampai abaikan segala kerja mereka..aku pon tak tau apa yang adikku fikir didalam kotak fikirannya sampai sanggup meniggalkan mak bapak yang jga dia dari kecil hingga dewasa...orang kampung hanya tahu mengata-mengata dan terus mengata,,kena batang hidung sendiri baru tau kot....hanya segelintir saja yang paham perasaan tika didalam keadaan macam ni....hanya manusia yang tak pernah berfikir saja yang akan terus menuding jari dengan kesalahan sedemikian...aku tak buleh lupa smpai ke saat ini...pernah salah seorang,orang kampung tu kata dekat mak bapak aku...tapi bukan direct  dekat mak bapak aku,dia  just cakap dpan adik aku ja..hmmmmmmm tu la nma ja ustat tapi tak tau jga anak!!!!!!!!
ya ALLAH memang terbakar dada ni hanya tuhan ja yang tau.wey hang tu ada anak so hang jga anak hang sudah...jangan nak sedap perut ja mengata kat orang!!!
mak bapak mana yang nak anak dia jadi camni...??????tellllllllllllllllllllllll meeee,terus terang aku cakap pantang orang kata dekat mak bapak aku!!!! korang pon mesti cam aku jugak kan..takkan syok kot orang kata dekat mak bapak kita..pernah aku gadoh dengan polis..sebab polis kata jalan mak bapak hang ka???????? ada aku kesah kena hampot dengan aku balik..dengan polis tu belah terus...bukan nak bangga,,tapi kena berbahasa la cket
berbalik dari cerita tadi
memang yang baik dari ALLAH S.W.T
Yang jahat dari kita....untuk orang kampung cukup2 la dengan umpatan dan kejian sekalian..buat pengetahuan sekarang kami  sekeluarga tersangatttttttt bahagiaaaaa!!!!!!!dan sekarang ALLAH s.w.t bayaq cash apa yang kita kata..n nowwww see ur family..?????????(especially yang dok kata dekat mak bapak aku!!!!
lani kami dah tak heran dengan molot orang,,ada kami minta mkan dekat korang tak dak kan????? mulot diaorang bukannya buleh tutop..lani aku amat bersyukur sebab kami dah kembali ceria seperti dulu..bapak n mak aku pon sentiasa senyum bila kami berkumpul ramai2..sampaikan kalu kami berkumpul ramai2..jiran2 sekeliling pon turut raikan kegembiraan kami tu...
aku syang mak bapak aku dan juga family aku.......tiada siapa yang dapat mengantikan mereka...syang sangat2 kamoooooo semua

2 comments:

Azza Azman said...

follow awak dari blog ben.XOXO, Chempaka Sari. nice entry..

Niena Muhammad said...

dtg singgah dari blog abg ben dan terus follow ..nice cerita tu :) kte manusia mmg seringkali membuat kesilapan..nway slmt berkenalan :)