5/25/11

sham kamikazeee

amboi berseri ngan maneh aih muka dia..naseb baik mama kawin dah...klau tak mama????????
wahhhhhhh kegediqkan melanda jiwa..ni gediq pelsu jer tau bukan betul2..syukur..banyak artis dah berubh kejalan yang benar
ALHAMDULILLAH SUJUD SYUKUR PADA YANG MAHA ESA


Lepas seorang-seorang artis berubah ke jalan Islamik. Ini satu petanda baik dan memberangsangkan sempena dengan ada hadith yang mengatakan bahawa Islam akan kembali gemilang.

Bekas pemain gitar utama kumpulan rock  Kamikaze , Sham nampaknya sudah banyak berubah. Alhamdulillah, wajah barunya kini sungguh menenangkan dan berseri-seri. Air muka orang berseri ni berbeza sebenarnya dengan air muka orang yang imannya terumbang-ambing. Jangan mara eaa :)

 “Alhamdulillah, akhirnya saya dikurniakan hidayah daripada Yang Maha Berkuasa. Syukur, kini saya kembali ke pangkal jalan dan menginsafi apa yang pernah saya lakukan sebelum ini,” kata artis terkenal, Shamril Mohd Salleh, 36, atau lebih dikenali sebagai Sham Kamikaze.

Saksikanlah video di bawah di mana dia menceritakan pengalamannya bagaimana dia mendapat hidayah dari Allah S.w.t. Ini dalam ceramah Dr Mohd Asri sebenarnya, kerana itulah dalam video ini muncul Dr Asri dulu. Dr Asri kemudiannya mempersilakan Sham untuk bercakap.



“Hati saya mula terbuka apabila Allah menemukan saya dengan Imam Satu Masjidil Haram, Sheikh Abdul Rahman As-Sudais ketika saya merayau-rayau di utara.

“Orang kata, memang susah untuk orang biasa berjumpa imam besar itu. Sejak itulah, saya percaya ada hikmah tersembunyi yang ingin Allah berikan.

“Syukur saya akhirnya mendapat petunjuk daripada Allah. Sekurang-kurangnya, saya tidak lagi hanyut dengan pelbagai perkara yang melalaikan,” katanya.

“Saya akui, dulu saya jahil. Dengan penampilan memakai subang dan pakaian tidak sopan serta melakukan pelbagai perkara yang menyalahi agama.


Semoga lebih ramai dan kalau boleh biar semua lah artis akan mendapat hidayah sebegini. Jadi macam Ustaz Amirul tu, kan tenang dan sejuk mata memandangnya. Kalau asyik panas dan hot , syok sangat ke hot ni? Hot di dunia ok lagi, tetapi hot di akhirat fuh, na'uzubillah!

2 comments:

CutieIntan said...

semalam masa tgk youtube pasal ni meremang bulu roma terasa kebesaran allah nak bagi pentunjuk pada dia kan...

Mamamya said...

alhamdulillah...semoga lbh ramai lagi yg akak menuruti jejak langkah sham...