3/1/11

aku ada pasangan hidup sendiri


HAI cayang2 smua dok buat aper tu mamam ker??
ehehehehe...korang smua mood apa pagi ni..happy ker?moody ker?mood ngantok ker??mood nak makan orang ka??mood bunga2 ker??
ok lah mood apa2 pon tak kisah la janji kita bahagia...
mula2 masok keja..cam biasa on pc bka email  kampeni..pas tu dapat la satu email ni..nak tau apa meh ceq nak kongsi ngan korang smua yer..

Aku ada pasangan hidup sendiri....                                       
                                                                           
  Bila seronok, aku cari....pasanganku                                     
  Bila sedih, aku cari....Mak                                              
  Bila berjaya, aku ceritakan pada.....pasanganku                          
  Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak                                    
  Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku                                
  Bila berduka, aku peluk erat.....Emakku                                  
  Bila nak bercuti, aku bawa.....pasanganku                                
  Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak                               
  Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku                  
  Bila sambut hari ibu....aku cuma dapat ucapkan "?Selamat Hari Ibu"       
  Selalu.. aku ingat pasanganku                                            
  Selalu.. Mak ingat kat aku                                               
  Bila-bila... aku akan talipon pasanganku                                 
  Entah bila... aku nak talipon Mak                                        
  Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku                              
  Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak       

                  
                                     Renungkan:                            
  "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...                            
  bolehkah kau kirim wang untuk Mak?                                       
  Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".        
                                                                           
  Berderai air mata jika kita mendengarnya........                         
                                                                           
  Tapi kalau Mak sudah tiada...........                                    
  MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....                                 
                                                                           
                                                                           
                                                                            
  Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....                          
  berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....                     
  berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....                
  berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......          
  berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka     
  kudis ibunya....                                                          
  berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....       
                                                                           
  Dan akhir sekali  berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......      

3 comments:

Dee said...

penah baca ni.tp mmg betulkan..kita hya ingat ibu bila kita susah..hmm...

Kyra said...

DEE:memang btol tu..sedih la plak..huhuhuu..ingat mak kat kg...makkkkkkkkkk ceq windu mak

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

selalunya macam tue la...bila kita susah kita akan ingat ibu...sedeykan..tapi bila kita dah jadi ibu..baru kita taw..perasaan seorang ibu...